یزدفردا-صادقی: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مهريز گفت: مهريز يكي از شهرستان‌هاي نمونه استان يزد در زمينه‌هاي علمي، فرهنگي و تاريخي است اما اين شهرستان قرباني قرار گرفتن در مسير قاچاق موادمخدر شده است.

سيد كاظم كماليان امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا اظهار داشت: وجود برخي معضلات اجتماعي كه از سوي مهمانان ناخوانده‌اي كه به واسطه وجود پاسگاه ايست و بازرسي شهيد مدني سرازير اين شهر شده‌اند، موجب شده كه نام اين شهرستان نزد عوام به عنوان شهري سرشار از موادمخدر و محل جولان قاچاقچيان و افاغنه ذكر شود.
وي افزود: در جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مهريز به طور مكرر در اين مورد بحث‌هايي صورت گرفته و مراتب انتقاد مردم و مسئولان شهرستان نيز به مقامات بالاتر ارسال شده است.
كماليان خاطرنشان كرد: مردم ايران، شهرستان مهريز را نه به واسطه آثار تاريخي و مكان‌هاي تفريحي مي‌شناسند بلكه نام مهريز را فقط به واسطه پاسگاه شهيد مدني و موادمخدر و قاچاق مي‌شناسند.
وي يادآور شد: خبرنگاران اين شهرستان بايد بر اساس مصوبات شوراي فرهنگ عمومي با اينكه به اصل موضوع و رسانه‌اي كردن خبر و اشاره به زحمات ماموران نيروي انتظامي احترام بگذارند، از اصل مهم وجهه نام شهرستان نيز حمايت كنند.
وي تاكيد كرد: به نظر من اين درست نيست كه نام مهريز در تمام رسانه‌هاي كشور با پسوند موادمخدر و قاچاق عجين شده باشد و در ذهن هموطنانمان در ساير نقاط كشور اين‌گونه تداعي شود كه در مهريز موادمخدر كشت و كار مي‌شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان مهريز ادامه داد: در حال حاضر اصالت شهرستان مهريز به فراموشي سپرده شده و اين شهر قرباني قرار گرفتن در مسير قاچاق موادمخدر شده است و در عين حالي كه بحث انتقال پاسگاه شهيد مدني به خارج از محدوده شهرستان از سوي مردم و مسئولان مطرح شده، اما اين پيگيري‌ها به نتيجه نرسيده و مهريز قرباني اين موضوع شده است.
وي خطاب به مسئولان مطبوعات نيز بيان داشت: در بازگرداندن وجهه فرهنگي شهرستان مهريز، مسئولان اين شهرستان را ياري كنند و رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي تلاش كنند تا همراهي نام مهريز با موادمخدر را كمرنگ‌تر كنند.
كماليان عنوان كرد: جوانان دوچرخه‌سوار مهريزي در آسيا مقام كسب مي‌كنند و افتخار براي كشور و همشهريانشان مي‌آفرينند اما در رسانه‌ها و مطبوعات مي‌نويسند دوچرخه‌سوار يزدي افتخار آفريد اما اگر دو تن موادمخدر در پاسگاه شهيد مدني كشف شود، رسانه‌ها سريع مي‌نويسند «در مهريز موادمخدر كشف شد».
كماليان تاكيد كرد: مردم شهرستان مهريز افتخار داشتن پاسگاه شهيد مدني را نمي‌خواهند و افتخار كشفيات اين پاسگاه را نيز مانند تمام موفقيت‌هاي استان به مجموعه استان نسبت دهيد.
شهرستان مهريز با جمعيت 50 هزار نفري در 45 كيلومتري جنوب استان يزد واقع شده است.
از آنجا كه شهرستان مهريز دروازه شرقي ورود به استان يزد است، بسياري از قاچاقچيان موادمخدر از شرق كشور اين مسير را براي تردد انتخاب مي‌كنند و البته بيش از 60 درصد كشفيات موادمخدر در پاسگاه شهيد مدني اين شهر صورت مي‌گيرد اما اين امر مدت‌هاست كه مورد اعتراض مردم اين شهرستان قرار گرفته است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا